Урок 1. Буккросинг

Хелоу! З тобою знову талановитий Нушик. 

.

Я давно вже пишу книгу і планую видати її наступного року. А ти мрієш стати автором бестселеру? Насамперед тобі треба написати якісний текст. Але навіть найбільш якісна книга не знайде своїх численних читачів і може лежати в шухляді чи на складі друкарні «мертвим вантажем».

Тому зараз я розкажу тобі, як робити промоцію книжки. Кожна людина шукає книгу для себе відповідно до своїх вподобань. Часто через розбіжності смаків виникає багато суперечок та дискусій. Та все ж таки пошук улюбленої книги триває все життя. Читач не зупиняється, взявши до рук хороший текст, він продовжує шукати ще ліпший.

Саме промоція видань допомагає знайти потенційного покупця. Вона залишає в серці емоцію та зацікавлення книгою.

Промоція - це різноманітні методи, які використовують автор та видавець, для формування попиту на книги. Серед найпопулярніших я назву такі: буктрейлер, книжкові фестивалі, авторські тури, блогінг, літературний продакт-плейсмент та буккросинг.

«Bookcrossing» - це всесвітня течія популяризації читання. Американський IT-фахівець Рон Хорнбекер створив буккросинг в 2001 році.

Його ідея полягала в тому, що людина, прочитавши книгу, лишала її («звільняла») у громадському місці, щоб хтось інший, випадково зміг цю книгу знайти та прочитати. Той у свою чергу повторював процес і віддавав книгу незнайомцю. Місцем "звільнення" книг часто ставали лавочки у парках, столики в кафе, вагони поїздів чи станції метро.

З часом книжка могла подорожувати самостійно. Вона шукала нового власника на спеціальному вебсайті.

На початку зародження буккросингу Рон Хорнбекер залишив 20 книг з пояснювальними написами в холі свого готелю. Вже за пів року на його сайті було майже 300 активних користувачів, які «відпускали» книжки і приводили нових учасників.

Цей метод зробив читання доступним та легким. Люди знаходили книги і не витрачали свої кошти. Та це не все! Так можна було отримати набагато більше, ніж просто книгу. На сайтах читачі знаходили своїх друзів та однодумців. Вони разом обирали книжки, читали та відпускали їх мандрувати далі.

Приблизно з 2006 року буккросинг з'явився і в Україні. Цікаво, що на початку 20 століття аналог цього руху вже існував серед української інтелігенції. Тоді книги цінувалися високо і попит на них шалено зростав. Їх було прийнято читати, передаючи по колу. Після того, як із новинкою знайомилися всі зацікавлені особи, її повертали власнику з підписами, відгуками та рекомендаціями.

Зараз в Україні організована мережа поличок буккросингу. Зазвичай їх створюють у вигляді британських червоних телефонних будок. Такі точки вільного обміну книгами ти можеш побачити в багатьох містах нашої країни.

Телефонна будка являє собою своєрідну бібліотеку, де кожен може абсолютно безкоштовно взяти книжку, щоб почитати у кафе, на вулиці, в парку або вдома. Якщо ж ти хочеш читати вдома, то основна умова для цього - попередньо залишити там яку-небудь іншу книжку.

Чудовою традицією серед учасників буккросингу стали відгуки про книгу.

Читачі залишають свій відгук та своє ім'я на форзаці. Це допомагає наступному власнику вибрати бажаний текст. Цей рух свого роду - продовження життя для вже прочитаних книг, що залежуються на поличках книжкових шаф. Вони заново оживають та цвітуть. 

Я думаю, що ідея рятувати людей, лікуючи від снобізму за допомогою якісних і хороших книг, заслуговує на найліпші компліменти. Тому відтепер кожен з вас може приєднатися до поширення літератури лабіринтами нашої країни.

Я хочу, щоб кожного року все більше дітей "відпускали" хоча б одну книжку. Може, саме вона врятує того, кому найбільше потрібна.

І навіть я, Нушик, одного разу залишив свою книгу на столику поруч з чашечкою какао. Давай разом зробимо світ величезною бібліотекою!

Вітаю! Ти пройшов перший урок і зараз потрібно закріпити твої знання. Давай перевіримо їх за допомогою тесту.

.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати