Урок 2. Буктрейлер
Привіт, я знову тут!
Щойно переглянув крутий трейлер, аж мурахи по тілу бігають. А ти коли востаннє був у кінотеатрі? Або може ти дивився трейлер на смартфоні?
А ти знаєш, що на книжки теж бувають трейлери? Вони допомагають зрозуміти, про що книга.
Цей вид називають буктрейлер. Він стисло розповідає сюжет твору, але не розкриває інтригу, аби було цікаво читати. А зараз вмощуйся зручніше - Нушик розповість тобі звідки взялися буктрейлери, коли вони з'явились та пояснить, як зробити буктрейлер самому.
Сьогодні треба докласти чимало зусиль, щоб книга стала популярною. Замало вже встановити звичайний білборд чи бути відомим письменником. Ти знаєш, що тепер від екрана улюбленого ґаджета за комір не відтягнеш ні поважного дядечка, ні затятого двієчника, ні самотню пенсіонерку. Тому професійний видавець неодмінно подумає про якісний буктрейлер.
Цей короткий відеоролик, який надихає прочитати книгу, використовують щораз більше видавництв. Мета таких роликів - привернути увагу до нового видання та створити бажання читачів купити книгу. Буктрейлер може розсмішити або зворушити тебе, налякати або викликати захоплення.
Зазвичай ролики тривають не більше трьох хвилин. У ньому видавець передає емоції, асоціації до подій в книзі. Але тут ти ніколи не знайдеш відкритих таємниць - хіба ж цікаво читати, коли всі карти розкрито?
Я знаю, що ти, як і я, любиш читати. Але іноді мені не хочеться возитися з численними анотаціями в бібліотеці. Тобі теж? Тоді буктрейлери створені для тебе! Найприємніше те, що для їх перегляду не треба навіть виходити з дому. Лише ввімкни телефон і обирай книгу на свій смак та гаманець.
Тобі цікаво хто вигадав буктрейлери? Я з радістю розкажу!
Перші буктрейлери з'явилися ще в 2002 році в США. Це були звичайні слайд-шоу з ілюстрацій, підписів та коментарів. Справжню популярність буктрейлери отримали після показу відео до вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Сталося це 2003 року на книжковій ярмарці в Луїзіані.
В Україні буктрейлери з'явилися трохи пізніше. Видавництво «Фоліо» в 2008 році створило ролики на дві книги подружжя Шевченків: «Кривава осінь у місті Лева» та «Оксамитовий перевертень».
Раніше трейлер до книги був схожим на музичний кліп або просту анімацію, нині буктрейлери швидше нагадують відеоанонси фільмів. Зазвичай їх завантажують на популярні відеохостинги (як от YouTube), де вони швидко розповсюджуються в Інтернеті. Та це не єдина платформа для перегляду. Власниця видавництва Юлія Сливка регулярно створює буктрейлери до книг на своїй сторінці в Instagram. І там вони набувають шаленої популярности.
Я бачу, що ти вже хочеш зробити буктрейлер своїми руками, тому розкажи тобі кілька секретів.
Не поспішай монтувати відео. Спочатку виділи найцікавіші моменти, цитати з книги та продумай сценарій буктрейлера. Його вибір залежить від мети твоєї роботи.
Найпростіші буктрейлери можна створити за допомогою комп'ютерної програми PowerPoint або PhotoStory.
Для створення ролика використовуй:
- фотографії,
- мальовані ілюстрації,
- відеонарізку з фільмів,
- любительські відео,
- музичний супровід,
- текстові слайди.
Я вірю, що ти знімеш крутий професійний буктрейлер. А поки що дивись, якими бувають трейлери до книг, та надихайся на власний шедевр.
1. Буктрейлер-розповідь
Якщо ти плануєш заінтригувати глядачів цікавим сюжетом книги, у нагоді стане буктрейлер-розповідь. Він знайомить читача з сюжетом, залишаючи місце для таємниць і загадок. А ще викликає бажання дізнатися: а що далі?
2. Атмосферний буктрейлер
Всередині цього ролика панують емоції. Ще б пак, бо ж його завдання - передати атмосферу книги. Для створення такого відео тобі доведеться зібрати до купи весь свій режисерський талант.
Книга написана у жанрі фентезі? Зроби акцент на атмосфері чарів та магії. Можеш додати малюнки з феями, чарівниками та відьмами, добери фантастичні пейзажі й таємничу музику. Ось такий вигляд може мати буктрейлер на серію книг про Гаррі Поттера письменниці Джоан Роулінг. Я певен, що ти вже їх прочитав.
3. Концептуальний буктрейлер
За допомогою цього відео можна передати думки та світогляд автора книги. В його основі - рекламування незвичайної ідеї твору. Тут важливо показати, що хотів сказати автор, які у нього були думки.
Тепер ти знаєш всі таємниці створення буктрейлера. Швидше біжи знімати свій ролик, а я трохи почитаю.
