Урок 4. Продакт-плейсмент
Вітаю!
Твій Нушик знову з тобою. З моїх уроків ти вже дізнався багато нового. А сьогодні на тебе чекає щось незвичайне та цікаве.
Ти вже дорослий і часто бачиш рекламні ролики. Коли завантажуєш фільм чи гортаєш сторіс в Інстаграмі, обов'язково стикаєшся з рекламою. Хіба це поліпшує тобі настрій?
Зазвичай мене дратує безліч різноманітної реклами. Часто я бачу там зовсім непотрібні мені речі, тому стараюсь швидше прогорнути ролик до кінця. Мені здається, що так само робить більшість людей.
Зважаючи на сучасні умови, продавці змушені шукати нові шляхи привернення уваги покупців. Найефективнішим методом при цьому є застосування нетрадиційних варіантів реклами. Власники брендів наввипередки вигадують нові способи залучення клієнтів. Зараз креативність та унікальність стають найбільш затребуваними рисами успішної реклами.
А ще я хочу нагадати тобі, що найбільше люди цінують свій час. В потоці інформації кожен хоче вловити щось дійсно важливе, тому зазвичай рекламою нехтують.
Найліпшим виходом з цієї ситуації стало застосування прихованої реклами. Вона ненав'язлива та майже непомітна. Можливо ти не пам'ятаєш, але точно вже бачив фільми зі згадкою якогось бренду. Лише порахуй скільки разів учні із серіалу "Школа" пили "Фанту" з металевих бляшанок. Такий вид реклами називається продакт-плейсмент.
Але запам'ятай - використовувати приховану рекламу можна не лише на телебаченні. В сучасному світі активно поширюється літературний продакт-плейсмент. Тобто як засіб прихованої реклами використовують книжки.
Для зручности можна виділити декілька видів літературного продакт-плейсменту. Зокрема, видавець може розмістити на обкладинці логотип бренду. В моїй бібліотеці є така книга. "Видавництво Старого Лева" на обкладинці видання "Мій тато і зелений алігатор" Джеремі Стронґа зобразило крокодила, який тримає у руках чашечку з логотипом Ahmad Tea.
Крім цього прикладом продакт-плейсменту є також згадка в тексті назви марки. В абетці англійської мови "АБА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА" літера С познайомить тебе з популярним напоєм "Соca Cola".
Не лише видавець, а й автор може застосувати приховану рекламу. Зокрема, він має право згадати бренд в назві книги чи в тексті. Мені згадався "Мандрівник Західною Україною" Ольги Фреймут, де вона описує враження від перебування в ресторані "Аристократ" в місті Чернівці. У книзі вона згадує безліч готелів та кав'ярень, які варто чи не зовсім відвідати. Я думаю, це можна розцінювати як приховану рекламу.
Щоб ти ліпше зрозумів особливості літературного продакт-плейсменту, я розкажу ще кілька деталей. Про згадку бренду в книзі домовляються автори або видавці та представники відповідного бренду. І як ти вже здогадався, обидві сторони будуть мати користь від такої співпраці.
Я певен, що читач після знайомства з улюбленим героєм, зробить все, щоб бути на нього схожим. Отже, він купить напій, який пив той герой, або куртку, в якій він ходив.
Книги міцно зв'язують персонажів з читачами. Так можуть народитись справжні фанати, що будуть копіювати стиль життя свого улюбленця.
Так само прихильники певного бренду, дізнавшись про таку згадку в книзі, куплять і прочитають її.
Я нагадаю тобі, що продакт-плейсмент використовують не лише початківці, а й відомі автори. Ти ж любиш фільми жахів і знаєш Стівена Кінга? Він також згадує в своїх книгах марки автомобілів, продуктів та навіть жувальних гумок.
Тож тепер ти знаєш секрети написання та видання книжки з прихованою рекламою. Починай писати свою, але не припиняй читати інші. В книгах ти знайдеш багато цікавого. З ними ти злетиш до мрії!
